Önce Bağdat Caddesi, ardından…
Burger Bar, yeni nesil hamburger restoranlarının öncüleri arasında yer alıyor. İlk Burger Bar restoranı yaklaşık 3 yıl önce İstanbul İstinye Reşitpaşa’da hizmet vermeye başladı. Restoranın mönüsünde çok çeşitli hamburger seçenekleri var. Burger Bar’da hamburger dışında Meksika fasulyesi, falafel, salata, tatlı ve çeşitli içecek seçenekleri bulunuyor.
Restoranda istenmedikçe çatal bıçak servisi yapılmıyor. Restoran sahipleri hamburger ve patates kızartmasının elle yenmesinden yana.
Restoranda istenmedikçe çatal bıçak servisi yapılmıyor. Restoran sahipleri hamburger ve patates kızartmasının elle yenmesinden yana.
Burger Bar, ilk kez bu yıl şube açma kararı aldı. Burger Bar Müdürü Ceki Batı, “Önümüzdeki birkaç ay içinde ikinci şubemizi Bağdat Caddesi’nde açacağız. Ardından İstanbul’un diğer semtlerine yayılmayı hedefliyoruz” diyor. Burger Bar’ın ikinci restoranı da şirket tarafından işletilecek. Daha sonrakilerse franchising sistemiyle açılacak. Batı, franchising altyapısını tamamladıktan sonra İstanbul dışında da yeni şubeler açacaklarını söylüyor.
Eğlenceli bir konsept
Hardal, ilk şubesini Şubat 2010′da İstanbul Asmalımescit’te açtı. Şimdi ortaklar, Etiler ve Bağdat Caddesi’nde 2 yeni şube açmaya hazırlanıyor. İstanbul’un diğer semtlerinde de şubeler açılması gündemde. Hardal, 18 çeşit hamburgerin yanı sıra geniş bira mönüsüyle de dikkat çekiyor. Mönüde özel hazırlanmış soslar, salatalar, kendine özgü patates ve wrap çeşitleri, makarnalar, ana yemekler, atıştırma alternatifleri bulunuyor. Ancak Hardal’ın konsepti diğer hamburger restoranlarında biraz farklı. Örneğin, haftanın dört günü DJ performansıyla canlı müzik ziyafeti sunuluyor. Ayrıca, müşterilere dev ekranda spor karşılaşmalarını izleme imkanı sunuluyor.
BİBUÇUK
Burger restoranları da açacak
Bibuçuk, şimdi de burger&wrap konseptinde restoranlar açıyor. Bu konseptte çok çeşitli hamburger seçenekleri var. Özel dana etinden çekilmiş burger kıyması, yine özel bir şekilde lezzetlendirilip dinlendirilerek elde yoğrularak şekillendiriliyor. Ardından kömür ızgarada kurutulmadan pişirilerek servis ediliyor. Standard hamburger ve cheeseburger’in yanı sıra Bibuçuk’a özgü barbeque burger, chefburger, keçi peynirli burger ve isli Çerkez peynirli burger, farklı ve öne çıkan çeşitler. Bibuçuk’un halen İstanbul Suadiye ve Beyoğlu’nda iki restoranı var. Bu yılın sonunda, Bağdat Caddesi’nde halen tadilatta olan şube yeniden açılacak. Halen hizmet veren iki şube şirket tarafından işletiliyor. Önümüzdeki yıl franchise vermeye hazırlanan şirket, bu sıralar altyapıyı hazırlamaya çalışıyor.
Şube sayısı 110’a çıktı
Etsiz çiğ köfte üreten Komagene, 2003’te İstanbul Şişli’deki bir büfede faaliyetlerine başladı. Kamil Kaya Sivrikaya tarafından kurulan şirketin
şube sayısı 110’a ulaşmış durumda. Bunların bazıları mağaza, bazıları da alışveriş merkezlerinde stand şeklinde açılmış. Şirket, önümüzdeki bir yıl içinde franchising sistemiyle 50 yeni şube daha açmayı hedefliyor. Komagene’nin büyüme stratejisi sadece yurtiçiyle sınırlı değil. Şirket, şu sıralar yurtdışına açılma planları yapıyor. Şirket, Almanya ve diğer Avrupa ülkelerinde şubeler açmayı hedefliyor. Komagene’de etsiz çiğ köftenin yanı sıra içli köfte ve Erzurum’un meşhur kadayıf dolması da müşterilerin beğenisine sunuluyor. Komagene’nin çiğköftesi; ceviz, badem içi, antepfıstığı, baharat ve özel bir sosla hazırlanıyor.
Çiçek görünümlü hediyelik meyve sepeti
Klasik hediyeler ya da sade bir çiçek gönderme anlayışı, yurtdışında olduğu gibi artık ülkemizde de yavaş yavaş değişiyor. Çiçekten vazgeçemiyoruz ama aynı zamanda farklı türde bir hediye de sunmak istiyoruz. İşte bu gerçekten yola çıkan Bonnyfood Lezzet Çiçekleri hem “çiçek görselliği” hem de lezzetli ve keyifli tatlar hediye etme imkanı sunuyor. Bonnyfood Yönetim Kurulu Başkanı Hamit Kekeç, “Çeşitli meyvelerden hediye sepetleri hazırlıyoruz. İstenirse çikolata da ekleniyor. Ürünlerimiz doğum günü, yıldönümü, doğum, terfi, teşekkür ya da arkadaşlarına jest yapmak isteyenler tarafından talep görüyor” diyor.
Bonnyfood’un halen 8 şubesi var. Şirketin ortağı Didem Güney Alsoy, “2011 yılı sonuna kadar 7’si yurt dışında olmak üzere 40 şubeye ulaşmayı hedefliyoruz. Yeni mağazalarımız bayilik sistemiyle açılacak” diyor. Bayilik için gerekli yatırım tutarı 100 bin ile 120 bin dolar arasında değişiyor
Telefon: 0212 444 13 71
Çikolata şelalesi
Chocnette; Abdulkadir Karagöz, Murat Ceylan ve Mehmet Fatih Kacır isimli girişimciler tarafından kurulmuş. Türkiye genelinde 32 şubesi var. Şirket, franchising sistemiyle yeni şubeler açacak. Chocnette şubesi işletimi için gereken tüm ekipmanlar (2 çikolata şelale makinesi, sanayi tipi buzdolabı, stand…) dahil yatırım maliyeti 28 bin dolardan başlıyor. Abdülkadir Karagöz,
“Bu yatırım bedeli, 8-10 ay içerisinde kendini amorti ediyor” diyor. Şirket franchise alanlara personel eğitimi ve doğru yer seçimi gibi konularda destek oluyor.
Telefon: 0212 245 25 65
Şube sayısını 100′e çıkaracak
2008′de Metro Grubu tarafından satın alınan Sampi Pide’nin şube sayısı 36′a ulaştı. Sampi şubeleri İstanbul, Ankara, Kayseri, Çorlu, Hendek, Tekirdağ, Samsun, Sivas, Antalya, İzmit ve Düzce’ye dağılmış durumda. Ayrıca KKTC Girne’de bir şubesi var. Şirketin büyüme planları içinde franchise çok önemli bir yer tutuyor. Sampi, 2010’da franchising sistemiyle 100 şubeye ulaşmayı hedefliyor. Yatırımın geri dönüş süresi ortalama 1.5-2 yıl arasında değiştiği belirtiliyor. Şubelerin cirosu lokasyon ve performansa göre değişiyor. Ayda 30 bin TL’lik ciro yapanlar da var, 120 bin TL’yi geçenler de… Sampi, kendisine başvuracak ilk 14 bayi adayından franchise bedeli almayacak.
0 yorum:
Yorum Gönder
Konu Hakkında Bilgini Bilgini Paylaş