Yabancılara göre daha uygun koşullarda franchise veren yerli gıda markaları, yüksek ciro potansiyeliyle girişimcilerden yoğun talep görüyor. İşte köfteden pizzaya, hamburgerden dönere en popüler markaların franchising (bayilik) şartları…
Hızlı büyüme sürecine giren yerel gıda markaları, girişimcilere cazip yatırım seçenekleri sunuyor. Bunda, içinde bulunduğumuz global krizin de etkileri var elbette. Daha açık bir dille ifade etmek gerekirse, piyasalardaki durgunluk bir anlamda küçük girişimciler için cazip fırsatların ortaya çıkmasını sağladı. İçinde bulunduğumuz ekonomik konjonktür, firmalar ve girişimciler arasındaki mesafenin kısalmasını sağladı. Özellikle yerli gıda fast food zincirleri bu süreci iyi değerlendiriyor. Siz de uygun koşullarla, Sampi’den Köfteci Ramiz’e, Mantı Keyfi’nden Pizza Pizza’ya onlarca yükselen markanın isim ortağı olabilirsiniz…
Hızlı tüketime sağlıklı alternatif
İstanbul Beyoğlu İstiklal Caddesi’nde açıldı. Mönüde 6 değişik çeşit yeşillik üzerine ekletilebilen ve her biri ev yapımı olan 50’den fazla salata malzemesi, birbirinden farklı 14 çeşit salata sosu var. Acelesi olan ya da salatasını daha sonra yemek isteyenlerse pratik kaplar içerisinde sunulan bu lezzetleri alıp yanında götürebiliyor. Ayrıca dürüm seçenekleri var. Bunların dışında çorba, sucuklu kuru fasulye, rokalı mantar ve tavuklu bamya seçenekleri bulunuyor. Franchising sistemiyle yeni şubeler açmaya hazırlanan Salad Station, şu sıralar franchise altyapısını hazırlıyor.
Telefon: 0212 278 48 85
Bu patatesler çok sevildi
Külahta sunulan Hollanda’nın ünlü patates kızartması müthiş ilgi görüyor. Türkiye’de bu işin öncülüğünü yapan markalar birbiri ardına şubeler açıyor. Patata’da bu markalardan biri. Patata’nın halen İstanbul Beyoğlu’ndaki İstiklal Caddesi’nde 2, Eskişehir Espark Alışveriş Merkezi’nde 1 olmak üzere 3 şubesi var. Kısa bir süre sonra Ortaköy’de 1şube daha açılacak. Franchising sistemiyle yeni şubeler açmaya devam eden şirket, franchise giriş bedeli olarak 10 bin TL talep ediyor.
Telefon: 0212 293 60 66
Web: www.patata.com.tr
Yaklaşık 16 yıldır İstanbul Tuzla’daki tek şubesiyle faaliyet gösteren Filizler Köftecisi, ilk kez şubeleşme kararı aldı. İlk etapta 7 yeni şube açılacak. Bu şubelerin tamamı şirket tarafından işletilecek. Ancak daha sonra franchising sistemiyle şubeler açılacak. Şu sıralar yeni açılacak şubeler için hummalı bir çalışma yürüten Filizler Köftecisi, bir yandan da franchising altyapısını hazırlıyor. Şirket yakında hazır et satışına da başlayacak. Yeni şubelerde paketli Filizler Köfte ve paketli pişirmeye hazır et ürünleri satılacak. Filizler Köftecisi, köfte yapımında kullandığı etleri, Balıkesir Gönen’de kendisi için özel olarak yetiştirilen genç erkek danalardan elde ediyor. Filizler’de hazırlanan köftelere hiçbir katkı maddesi konulmuyor.
SHORBA
SHORBA
Akşam yemeği paketi hazırlıyor
Ebru Omurcalı ve Sim Aslanoğlu isimli iki girişimci tarafından kurulan Shorba’da, Türk ve dünya mutfaklarından çorbalar, özel yemekler, salatalar, tatlılar ve ev yapımı içecekler bulunuyor. Shorba’da çok yakında iki yenilik hayata geçecek. Birincisi “akşam yemeği paketi” olarak adlandırılmış. İş çıkışında eve giderken akşam yemeğini Shorba’dan paket olarak alınabilecek. İkinci yenilikse “evde pişir” konsepti. Shorba’da hazırlanan malzemeleri alanlar evlerinde yemeklerini pratik bir şekilde hazırlayabilecek.
Shorba’nın İstanbul’da halen 3 şubesi var. 2010’da franchising sistemiyle yeni restoranlar açmayı hedefleyen şirket, İstanbul’un yanı sıra Ankara, Bursa, İzmir ve Antalya’dan gelecek talepleri değerlendirecek. Shorba, girişimcilere restoran ve corner olarak iki seçenek sunuyor. 50 metrekarelik bir restoranın toplam yatırım maliyeti 20 bin euro. Corner maliyeti ise 15 bin euro. Bunun dışında reklam katkı payı olarak ayda 500 TL talep ediliyor.
Dükkan Burger, ilk şubesini 2009’da İstanbul Bebek’te açtı. Şubeleşme konusunda atak davranan şirket, kısa sürede restoran sayısını 7’ye çıkarmayı başardı. Kemerburgaz ve Levent’te 2 yeni şube açılmak üzere. 2010’da açılacak yeni şubelerde franchise taleplerine öncelik verilecek. Yeni şubeler için Türkiye genelinden gelecek franchise talepleri değerlendiriliyor. Yatırım maliyetleri bölge potansiyeline göre değişiyor. Ancak bir Dükkan Burger şubesinin yatırım tutarı ortalama 100 bin dolar civarında. Dükkan Burger mönüsünde 7 çeşit hamburger bulunuyor.
Telefon: 0212 257 58 58
Web: www.dukkanburger.com