Türkiye’de 15 yaş altındaki grup toplam nüfusun yüzde 25’ini oluşturuyor. Bu da 19 milyonluk bir nüfus anlamına geliyor. Dolayısıyla çocuk hazır giyim pazarı oldukça canlı, dinamik bir karakter sergiliyor. Toplam 30 milyar TL civarındaki Türkiye hazır giyim pazarının yaklaşık yüzde 17’i söz konusu 15 yaş altı bebek ve çocuk segmentine ait. Yani çocuk hazır giyim pazarı bugün yaklaşık 5 milyar TL düzeyine ulaşmış durumda. Hazır giyim sektörü her yıl yüzde 1.5 oranında büyürken çocuk giyim sektörü yüzde 15’in üzerinde büyüme gösteriyor.
SEKTÖRÜ CAZİP KILAN NEDENLER
Türkiye’nin, perakendecilerin ilgi odağı olduğunu söyleyen sektör temsilcileri, genç nüfusu, yüksek doğum oranı, gelecek yıllarda çocuk giyiminde pazar büyüklüğünün artacağına işaret ediyor. * İletişim çağında yetişen genç nüfus ürün kalitesi ile moda ve fiyat dengesini giderek daha bilinçli bir şekilde değerlendiriyor. Buna kriterlere uygun fashion ürünler sunan çocuk giyim markalarının Türkiye’de büyüme şansı yüksek görülüyor.
YATIRIMIN YOLU
Bu alana üretici ya da perakendeci olarak girilebilir. Ya da çocuk giyim sektöründe Türkiye pazar yapısına uygun görülen yabancı markaların Türkiye temsilciliği alınabilir. Bu kanalda toptan satış da yapılabilir. Eğer bir çocuk giyim markasının franchise’ını alarak perakende alanına girmek istiyorsanız 80 -100 metrekare arasında bir satış alanı olan bir mağazanın yatırım maliyeti 150 - 250 bin Euro arasında değiyor.
0 yorum:
Yorum Gönder
Konu Hakkında Bilgini Bilgini Paylaş