Perakende sektöründe her ne kadar oyuncu sayısı fazla gibi gözükse de, aslında bazı alanlarda yeni marka yatırımları için büyük fırsatlar var. Bu boş alanlardan biri de aksesuar. Bujiteri, ayakkabı, çanta, şal gibi birçok alt gruptan oluşan aksesuar pazarının büyüklüğü tam olarak bilinmiyor. Ancak bu alandaki oyuncuların çok hızlı büyüdüğü kesin.
Bu fikre aslında kadın hazır giyim sektörünün öncü oyuncularından Yargıcı ile yaptığımız söyleşi sonucunda ulaşıyoruz. Yargıcı’nın aksesuar işi hızlı büyüyor. Öyle ki, şirket cirosunun yüzde 45’ini bu gruptan elde ediyor. Şirketin bu alana girmesi aslında erkek giyimden çıktıktan sonra mağazaları doldurma girişimiyle başlamış. Ardından da kadın hazır giyimin yanı sıra aksesuar alanı hızla büyümeye başlamış.
1978 yılında kurulan Yargıcı, aslında erkek gömlek ve t-shirt ağırlıklı başlamıştı. Zaman içinde kadın giyime de girmiş. 2001 krizinde en önce erkekler alışverişten elini ayağını çekince, Yargıcı da kadına odaklanmış. İşte boş kalan mağazaların bir kısmı da önce şal, ardından bujiteri, sonra da çanta ve ayakkabı ile doldurulmaya başlanmış.
750 bin aksesuar satıyor
Yargıcı, sektörün yükselen şirketlerinden. Bilindiği gibi geçen yıl Kuveytli yatırım fonu Global Capital Management, şirketin yüzde 55’ini satın almıştı. Bu satışın ardından 23 olan mağaza sayısını 33’e çıkaran şirket, bu yıl 8 mağaza açmak istiyor. Mağazaların metrekareleri büyüyor. Çünkü aksesuar geniş yer tutuyor mağazalarda. Ayrıca Yargıcı ev aksesuarı işine de yavaş yavaş girmeye başlıyor.
Şirketin Genel Müdürü Barış Kemal Tezmen, şal, bujiteri, ayakkabı ve çanta satışlarının yıllık 750 bin adet olduğunu söylüyor. Konfeksiyon koleksiyonu ise yıllık olarak 420 bin adet satılıyor.
Aksesuarın başarılı satış rakamlarından yola çıkarak, Anadolu’daki büyümelerini aksesuar ağırlıklı yapacaklarını söyleyen Tezmen, “Fon ile birlikte Türkiye’de agresif büyüme dönemine girdik. 4 yıl içinde 70 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz” diyor.
En çok Tax Free’yi araplar alıyor
Barış Tezmen’e bugünlerde çok yaygın olan yurtdışı hedefleri olup olmadığını sorduğumuzda, Ortadoğu ve Körfez ülkelerinden bahsetti. Yargıcı’nın tarzının buradaki müşteri kitlesine pek uygun olmadığını söylediğimizde ise enteresan bilgiler verdi bize.
Tezmen, bu konuda şunları söyledi: “Cevahir ve istinye Park mağazalarımızda bakıyoruz, en çok tax free talebini Kuveytli ve Suudi Arabistanlı müşterilerimiz yapıyor. Markaya bu ülkelerde yoğun bir ilgi var. Bu ülkelerde 2013 sonu gibi mağaza hedefimiz var.”
2 yorum:
Ankara- Kızılay merkezdeki iş yerimizde el yapımı takı yapabilecek
bayan eleman arıyoruz.
Yer:Ankara
Yetkili:Bora Temel
Mail:B.temel@web.de
Tel: 0312 3318911
El yapımı kolye,küpe,saat,yüzük, yapma işinden anlayan elemana ihtiyacımız var.
Yer:Almanya/Berlin
Yetkili:Borahan Yıldız
Mail:www.gamaegitim.com
Tel:00 49 30 42 09 59 80
Yorum Gönder
Konu Hakkında Bilgini Bilgini Paylaş