Bugün dünyada 200 milyar doları aşan ve geçen yıl krize rağmen yüzde 4.4 büyüyen kozmetik pazarı, son yıllarda Türkiye’de de büyümesiyle dikkati çeken sektörler arasında. Türkiye’deki kozmetik sektörünün toplam büyüklüğünün 7 milyar TL’ye ulaştığı yönünde tahminler yapılıyor. Kozmetik sektöründe son yıllarda dikkati çeken gelişmelerden biri de kozmetik perakendeciliğindeki marka ve mağaza sayısının sürekli artması.
20’nin üzerinde şirketin yer aldığı sektörde girişimci ve çalışanlar için farklı fırsatlar söz konusu. Çünkü toplam 700’ün üzerinde mağazası olan ve 5 bin kişiye istihdam sağlayan bu şirketlerin gelecek hedeflerinde mağaza sayısını artırmak var. Bir kısmı franchise sistemiyle büyüyen bu şirketler yatırımcılar için girişim fırsatı yaratıyor. Bugün 2 milyar doların üzerinde bir pastayı oluşturan kozmetik perakendeciliğinin büyüme potansiyeli yeni oyuncuların ve hali hazırdaki şirketlerin iştahını kabartmaya devam ediyor. Öyle ki artık pek çok şirket çatısı altında birden çok marka bulunduruyor ve bu markalarla mağazalaşıyor. Özellikle de bu markaların Anadolu’da mağazalaşma atağına geçecekleri söyleniyor.
20’nin üzerinde şirketin yer aldığı sektörde girişimci ve çalışanlar için farklı fırsatlar söz konusu. Çünkü toplam 700’ün üzerinde mağazası olan ve 5 bin kişiye istihdam sağlayan bu şirketlerin gelecek hedeflerinde mağaza sayısını artırmak var. Bir kısmı franchise sistemiyle büyüyen bu şirketler yatırımcılar için girişim fırsatı yaratıyor. Bugün 2 milyar doların üzerinde bir pastayı oluşturan kozmetik perakendeciliğinin büyüme potansiyeli yeni oyuncuların ve hali hazırdaki şirketlerin iştahını kabartmaya devam ediyor. Öyle ki artık pek çok şirket çatısı altında birden çok marka bulunduruyor ve bu markalarla mağazalaşıyor. Özellikle de bu markaların Anadolu’da mağazalaşma atağına geçecekleri söyleniyor.
SEKTÖRÜ CAZİP KILAN NEDENLER
Türkiye’de genç nüfusun varlığı sektörün önündeki en büyük avantajlarından. Yine tüketici bilinci ile bu alana her geçen gün daha fazla kaynak ayrılıyor. Anadolu’da sektöre cazip gelen çok ciddi bir potansiyelin varlığı. Sektörün dinamizmi ve zincir mağaza kurma kabiliyetinin yüksekliği. Avrupa’da pazarın büyümesinin azalması, yeni pazarlara olan ilgiyi artırıyor.
YATIRIM YOLU
Bu alana üretici ya da perakendeci olarak girilebilir ya da bir ürünün Türkiye’deki hakları alınabilir. Doğrudan satış sektöründe kozmetik ürün satışı konusunda faaliyet gösteren şirketler bulunuyor. Kişi olarak serbest girişimci olarak bu şirketlere katılıp ek kazanç yaratılması da söz konusu olabilir. Eğer bir markanın franchise’ını alarak perakende alanına girmek istiyorsanız kiokslar için 20 bin TL, mağaza için ise 500 bin TL’yi bulan bir yatırım gerçekleştirmeniz gerekiyor. Eğer niyetiniz doğal ürün ya da açık parfüm satmaksa bunun için de yatırım bedeli 15 bin – 60 bin TL arasında değişiyor.
0 yorum:
Yorum Gönder
Konu Hakkında Bilgini Bilgini Paylaş