![]() |
Kellogs Mısır Gevreği: 1860-1951 yılları arasında yaşamış Amerikalı sanayici, gıda üreticisi ve girişimci olan William Keith Kellogg (WK), ömrü boyunca başta çocukların eğitimi ve tıbbı gereksinimleri olmak üzere gelirini sosyal amaçlara yatıran hayırsever biri olmuş. 1897-1898'de standart bir kahvaltıda yumurta, nişasta, un çorbası, et püresi ve haşlanmış tahıl sunulurken Kellogg kendi ürününü de katmıştır.
Mısır gevreklerini kavurmuş ve Corn Flakes'i üretmiş. 1906'da -Kelloggs altında- kardeşinin de desteğiyle kendi şirketi olan Battle Creek Toasted Corn Flake Company'i kurmuş. 1922 yılında adını Kellog Company olarak değiştirmiş. Kellogg Şirketi, o dönemler sayısı epey fazla olan tahıl firmasıyla rekabete girmiş ama kendi mısır gevreklerini halka sevdirmeyi başarmış.

Peoria’da bir test yürütüldü. Kleenex’in iki ana kullanımını belirten ilanlar yayınlandı; yüz temizleyicisi olarak veya burun temizlemek için atılabilir mendil olarak. Okuyuculardan fikirlerini bildirmeleri istendi. Sonuçlar kullanıcıların %60’ının Kleenex’in burun temizlemek için kullanıldığını gösterdi. 1930 olduğunda, Kimberly-Clark Kleenex’in ilanlarını değiştirdi ve satışlar ikiye katlandı.


Forbes dergisinin “2012’nin Milyarderleri” özel baskısına kapak olan Blakley’nin, etkileyici hikayesine geniş yer verildi. 153’üncü sırada bulunan Blakley’yi bu listeye taşıyan ise ne bir şirket ne bir reklam ne de bir yatırımdı. Ülkede dolaşarak istediği türden çorabı dikebilecek fabrika aramaya başlayan Blakley, fikir ve marka hakları konusunda da yine kimseden yardım almadan hareket etti. Akılda kalması kolay olduğu için markasına “Spanx” ismini uygun bulan Blakley, pazarlama teknikleri ve logo hazırlamayı da internet üzerinden öğrendi. Tek başına ilerlemekte ısrarcı olan Blakley, bu tavrının karşılığında dünyanın 104 kadın milyarderi arasına girdi.
Band-Aids yara bandı: Johnson&Johnson bezz ve yapıştırıcı bantı ayrı ayrı üretiyordu. Ta ki Earle Dickinson adlı firma uzmanı, ‘’yahu biz bunları niye birleştirsek kime ne zararımız olacak?’’ diye sorana kadar.
Dickinson’un durmadan bir yerlerini yaralayan sakar karısı için tasarladığı ürüne Band-Aids markası verildi. O günden beri de ABD’de yara bantı yerine bu marka genel isim gibi kullanılmakta.


Öğrenciler bu oyuna “freesbee” diyorlardı. Bu adın kullanılmasının sebebi; öğrencilerin oynadıkları teneke kapağı 1870'li yıllarda kurulmuş ve evlere teneke kutularda kek ve bisküvi servisi yapan bir firmaya aitti. Firmanın kurucusu William Russell Freesbee’nin resmi, kutu kapaklarını süslemekteydi ve öğrenciler onun adını oyuna vermişlerdi. Knerr, 1959 yılında Freesbee adını tescil ettirdi. Plastik Frizbinin mucidi Fredrick “Fred” Morrison 90 yaşında vefat etti.

Yapımında kullanılan “ Croslite” maddesi ürünü hafif, rahat ve kullanışlı kılıyor.


Under Armour: spor giyim Spor giyim markası Under Armour, 1995 yılında satılmaya başlandı. 2012 satış rakamlarının geçen seneye göre yüzde 21 artarak yaklaşık 2 milyar dolara ulaşmasını bekliyor. Şirketin marka değeri 3.5 milyar dolar.
0 yorum:
Yorum Gönder
Konu Hakkında Bilgini Bilgini Paylaş